Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ :Σε ιδιώτη η διαχείριση των ανακυκλώσιμων

Διαγωνισμός για ανάδειξη αναδόχου με 4,5 μήνες σύμβαση

-Στις 123.000 ευρώ περίπου ο προϋπολογισμός της σύμβασης. Στ.Μαντζώρος: ο δήμος αδυνατεί να αυτοδιαχειριστεί την ανακύκλωση, αν δεν προχωρήσουμε με ιδιώτη, θα πρέπει εντός διαστήματος τριών μηνών ν’ αποσυρθούν οι μπλε κάδοι.....

 Σε ιδιώτη θα δοθεί για διάστημα 4,5 μηνών η διαχείριση και αποκομιδή ανακυκλώσιμων υλικών, αφού η προηγούμενη σύμβαση είχε λήξει, νωρίτερα από ότι υπολόγιζε η υπηρεσία Περιβάλλοντος.

Το διάστημα που επελέγη θα καλύψει και τη νέα Δημοτική Αρχή τουλάχιστον κατά το κρίσιμο πρώτο διάστημα ανάληψης των καθηκόντων της, όπως διευκρινήστηκε κατά τη συζήτηση του θέματος. 

Στη συζήτηση του θέματος ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Στάθης Μαντζώρος στην εισήγησή του εξήγησε ότι «με παλαιότερη απόφαση είχαμε αναθέσει σε ιδιωτική εταιρεία την διαχείριση των ανακυκλώσιμων. Επειδή δε, είχε γίνει παράλληλα με την αποκομιδή απορριμμάτων πιστεύαμε ότι λήγει τον Οκτώβριο, ενώ στην ουσία έληξε στις 28 Ιουνίου. Πρέπει να προχωρήσουμε σε νέο διαγωνισμό, προκειμένου και η νέα Δημοτική Αρχή να έχει τον τρόπο να κάνει τη διαχείριση των ανακυκλώσιμων υλικών, τουλάχιστον για το πρώτο αρχικό διάστημα. Είναι η μόνη λύση για να έχει και η νέα αρχή τρόπο να τα διαχειριστεί. Εναλλακτική αποτελεί να μαζέψουμε τους μπλε κάδους, αλλά αυτό είναι αδύνατον, διότι δεν μπορούμε να καταργήσουμε μια προσπάθεια 10 ετών για ένα μήνα. Τεκμηριώνεται πλήρως η αδυναμία του δήμου να διαχειριστεί μόνος του τα ανακυκλώσιμα, είναι πασιφανές. Αν δε ληφθεί η απόφαση θα γίνει μια ανάθεση τώρα γιατί δε μπορεί να γίνει διαφορετικά, αλλά τους επόμενους τρεις μήνες πρέπει ν’ αποσύρουμε τους κάδους ανακύκλωσης. Για το λάθος αυτό έχει ευθύνη η υπηρεσία Περιβάλλοντος».
Στην εισήγηση της υπηρεσίας για την αδυναμία του δήμου να αυτοδιαχειριστεί τ’ ανακυκλώσιμα αναφέρονται τα εξής:
«Στη Δ/νση Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας είναι τοποθετημένοι στα τέσσερα (4) Τμήματά της (Τμήμα υποδομών, Τμήμα διαχείρισης οχημάτων, Τμήμα περιβαλλοντικής διαχείρισης, Τμήμα καθαριότητας και πρασίνου) συνολικά εβδομήντα επτά (77) υπάλληλοι.
Συγκεκριμένα στο  Τμήμα καθαριότητας και πρασίνου είναι τοποθετημένοι σαράντα τρείς (43) υπάλληλοι, οι οποίοι κατανέμονται ως εξής:
Προϊστάμενος       1
Επιστάτης     1
Οδηγοί απορριμματοφόρων     7
Οδηγοί λοιπών οχημάτων    3 
Συνοδοί απορριμματοφόρων (πλήρωμα)  15
Χειριστές σαρώθρων  2
Υπάλληλοι καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων  7
Οδοκαθαριστές  7
Συνεπώς από τα 43 άτομα, που απασχολούνται στο Τμήμα καθαριότητας και πρασίνου, μόνον τα 22  απασχολούνται σε εργασίες αποκομιδής απορριμμάτων και δη οι επτά (7) εξ αυτών ως οδηγοί των απορριμματοφόρων και οι δέκα πέντε (15) ως εργάτες αποκομιδής απορριμμάτων (πλήρωμα απορριμματοφόρου),  ενώ δεν είναι δυνατή η διάθεση ατόμου σε εργασίες αποκομιδής ανακυκλώσιμου υλικού», όπως σημειώνεται.
Από άποψη μηχανολογικού εξοπλισμού, η υπηρεσία διαθέτει συνολικά δέκα επτά (17) απορριμματοφόρα και μόνο τα δέκα (10) είναι σε καλή λειτουργική κατάσταση (χρησιμοποιούνται στην αποκομιδή απορριμμάτων). Τα υπόλοιπα επτά (7) απορριμματοφόρα είναι σε παλαιωμένη κατάσταση και απαιτούν υψηλό κόστος επισκευής και συντήρησης, όπως αναφέρει η εισήγηση.
Το  κόστος για την παροχή της υπηρεσίας, σύμφωνα με το μέχρι σήμερα πρόγραμμα αποκομιδής, ανήλθε για το διάστημα από τον Αύγουστο 2013 έως Ιούνιο 2014 (10 μηνών) στο ποσό των 187.941,60€, στα πλαίσια σύμβασης με εργολάβο.
Σε περίπτωση ανάθεσης της εργασίας  σε εργολάβο, σύμφωνα με το προαναφερόμενο πρόγραμμα,  το κόστος βάσει της από τον Ιούλιο 2014  μελέτης της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου μας θα ανέλθει για διάστημα τεσσάρων και μισό (4,5) μηνών στο ποσό των 99.000,00 € πλέον ΦΠΑ 13%, αναφέρει η υπηρεσία Περιβάλλοντος.
ΠΗΓΗ : orafok.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου